Ett mördarpass avklarat – check.

Åh herregud vad trött jag är nu, sjönk ner i soffan och har suttit här sen dess när jag väl kom hem från gymmet.

Först var det Streetdance med Åsa, med en koreografi som jag faktiskt kan, helt och hållet. Dessvärre kändes kroppen seg idag. Lite energi och stuns-lös. Jag kände mig mer klumpig och stapplig än tidigare och orkad einte ritkigt pressa på och svettas. Det var helt enkelt en sån dag. Men roligt är det alltid att dansa, framförallt när man känenr att man sätter hela koreografin (Iaf rent minnesmässigt..)

Tid: 55 min
Maxpuls: 171, 84%
Snittpuls: 141, 69%
Kaloriförbrukning: 540

( Om man jämför med förra gångens siffror för samma pass med samma koreografi så syns det tdligt vad jag menar om att inte ta i och pressa på:
Tid: 55 min
Maxpuls: 186, 92 %
Snittpuls: 158, 78%
Kaloriförbrukning: 625 )

Sen var det en timme till Crosstrainingen skulle börja och jag hade med psykologiboken och satt och transportcyklade under tiden. Lugnt och mjukt och försökte lära mig om hur människor påverkas av  andra människor. Väldigt intressant.

Tid: 47 min
Maxpuls: 136, 67%
Snittpuls:120, 59%
Kaloriförbrukning: 322

Sen var dte alltså dags för den fruktade crosstrainingen. Jag var inte så taggad och känd emig fortfarande sge i kroppen, men gick in för att göra mitt bästa. Passet var som vanligt oerhört tufft och roligt. De 10 olika stationerna var axelpress med gummiband, burpees, stående rodd, jämfota sidohopp över stepup bräda, tricepsarmhävningar, crunches på boll, höga knän, plankan, magrotation, grodhopp och bicepscurl. 45 sekunder per station, 3 varv. Avslut med 3 minuters höga knän och burpees. Det fanns inget trycka ritkigt i kroppen idag och ingen riktig förmåga att bita i och hålla ut, saknade det lilla sista, var ungefär som att träna med handbromsen i. Men kroppen gjorde ett grymt jobb ändå.

Glädjande är att känna hur snabbt min puls går ner efter hård ansträngning. Jag känner mig hela tiden redo att ta ut mig ign, efetrsom pulsne går ner så snabbt. Tummen upp för mig!

Tid: 50 min
Maxpuls: 186, 92%
Snittpuls: 161, 79%
Kaloriförbrukning: 557

Nu ska jag sova, jag dör av trötthet!

Etiketter: , , ,

5 svar to “Ett mördarpass avklarat – check.”

  1. kajakrille Says:

    Bra jobbat!

  2. Li Says:

    DU!känner inte jag dig?! hittade hit genom en fin kommentar i en annan blogg, spännande 🙂
    fin bild på dig och du riktigt hårt och bra tränat 😀
    *kram*

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Haha, jag misstänkte att du skulle kunna hitta hit, men jag försökte mörka in i det sista. 🙂
      Vill dock fortsätta vara anonym, så du får inte berätta något 🙂

      • Li Says:

        Då är du bara en i mängden av hälsobloggar som jag frossar i för att bli inspirerad till att skärpa mig genom 😀
        totally strangers
        **kram**
        fast jag skulle nog inte skriva kram;)

      • ÄtaTränaKämpa Says:

        Hahaha, vi behöve rju inte vara anonyma här, bara du inte sprider budskapet vidare till andra vi känner gemensamt är jag nöjd. Sen får du mer än gärna skriva kram ju!
        KRAM! 😀

Kommentera

