Jag är så fantastiskt bra!

Jag är en löpare. Det är klart jag är en löpare!
Jag är den bästa löparen jag kan vara utefter mina förutsättningar
.
Är inte det helt fantastiskt egentligen?

På med mina fantastiska vintertights Crafts Performance Thermal  Tights, på med på tok för mycket kläder, på med mina älskade Asics gel Kayano och så ut! Visst, ute innebar måhända snömoddiga vägar med dåligt fäste, men det var frisk luft, det var spänst i benen, (det var kanske lite dålig dämpning i skorna, dags för nya löparskor med andra ord..) men det bet lite i kinderna och pulsen skenad einte iväg som den brukar. Det känns att jag är lättare!

Klart det är jobbigt att springa. Men för enkelhetens skull blir det mycket jobbigare om man matar sig med budskap som ”Vad jobbigt det är.” ”Vad långsamt det går.” Bättre är det att göra som jag gjorde idag, peppa sig med budskap i stil med ”Det här går ju skitbra!” ”Fan vad duktig jag är!” Saker jag kunde konstatera, jag har aldirg kunnat hålla ås pass låg puls när jag har sprungit förut, oavsett tempo. Benen tyckte det var jobbigast, löparmusklerna påstod att de inte hade fått jobba på ett tag? Jävlar, det innebär mer utfall på gymmet = stackars mig.

Jag hade bestämt mig för ett pass på ca 30 minuter i lugnt tempo. Bara för att känna på. Jag ger mig själv MVG för det utförda passet.

Tid: 29 min
Maxpuls: 180, 89%
Snittpuls: 158, 78%
Kaloriförbrukning: 339


Svettig och glad tillbaka hemma.

Etiketter:

8 svar to “Jag är så fantastiskt bra!”

  1. Träningsglädje Says:

    HÄRLIGT!!

  2. Dessi Says:

    Gött mos! Bra puls också! 🙂 Jag ska springa imorrn.

  3. emliscious Says:

    heeeeeeeeeeelt rätt inställning!! =)

  4. L Says:

    du är helt grym! vilken förebild! tack!

  5. Miranda Says:

    Bra jobbat! Med gel kayano på fötterna kan vad som helst hända liksom! 🙂

  6. therese Says:

    Grym brud!!! 😀

  7. Thea Says:

    Såklart du är fantastiskt bra. 🙂

    Jättebra jobbat!

Kommentera

