Tankar och idéer kring nästa utmaning?

Jag har ju, som jag nämnt tidigare, planer på en till utmaning och då en som kommer sträcka sig över jul och nyår.

Nu vill jag ha lite feedback från er, både ni som varit med på Novemberutmaningen och ni som inte var det, vad var bra med förra utmaningen och vad saknade ni/skulle ni vilja på ett annat vis? Har ni varit med i andra utmaningar och i sånt fall, hur var de?
Flera bestämda övningar (som med armhävningarna och plankan) eller enbart ”fria pass”/kilometer etc? Lite mer fokus även på det mentala? Mer fokus på maten?

Hit me!

Etiketter:

15 svar to “Tankar och idéer kring nästa utmaning?”

  1. livetoday - 52 kilo Says:

    iiih. VA SNÄLL DU ÄR!!! tack tack tack.

  2. Running girl Says:

    Jag gillar mer specifika övningar, men också km som var valfria var bra.

    Det jag hade svårast för var egentiden, jag tycker ju att min träning är min egentid och jag inser väl att jag inte riktigt tar så mycket annan tid för mig själv.
    Jag tyckte hela förra upplägget var toppen, så det ska bli spännande att se vad du har tänkt till jul och nyår.

  3. Ninni Says:

    det skulle vara roligt att ha med maten i utmaning lite mer. Godis-utmaningen var otroligt bra, men ifall man kunde få med maten lite mer som sagt. Annars gillade även jag de specifika övningarna och km mest.

  4. therese Says:

    Jag blev verkligen kär i klänningen, synd att den inte fanns i sverige =)

    Gud vilken inspirerande blogg!!!

  5. Beckis Says:

    Det kanske går att ha en valfri specifik övning? Jag kan välja att göra 1000 sit-ups och någon annan kanske väljer 500 utfall. Typ… Annars gillar jag upplägget på NU. Man kanske också skulle kunna tänka sig en hög och en låg nivå eller något slags intervall. Alla har vi olika förutsättningar. Det ska ju visserligen vara en utmaning, men man måste ju känna att man har en chans. Skulle vara kul med lite mer matutmaning. Kanske prova två nya hälsosamma recept istället för 2 nya träningsformer, äta hälften grönt, hålla sig borta från skräpmat eller liknande. Jag vet inte… detta är bara spontant spånande. =)

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Jättebra idéer! Har också funderat på att ha nivå 1 och nivå 2 på träningen, så att alla kan känna att de får en ordentlig utmaning. 🙂

  6. Lotta Says:

    Ååh utmaning igen, ska bli såå kul! Jag tycker det förra upplägget var rikitgt bra. Kanske man ska tänka på att många inte har tillgång till gym när man kanske firar jul någon annan stans än hemma??

  7. Kill calories Says:

    MEN GUD VAD SMAL DU HAR BLIVIT!! igår såg jag inte dina bilder, vet inte riktigt varför men jag scrollade bara ner lite. Men skillnaden är enorm bara sen jag läste din blogg regelbundet sist (något jag nu börjar med igen förstås!). Heja dig, fan vad kul att se 😀 det gjorde mig typ ännu mer peppad =) =)

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Är det saaant!? 😀
      Du kan inte ana vad glad jag blev nu!
      Jag är inne i en sån där period när man inte tycker sig se någon skillnad alls och känner sig tung.
      Är guld värt att höra sånt, tack!

  8. Alexandra Says:

    Håller med föregående talare om att novemberutmaningen var helt super! Fint upplägg med många delmoment, vilket gjorde att man aldrig tröttnade och hela tiden tvingades utmana sig själv. Samtidigt som det var oerhört skoj.
    Jag tycker om både specifika och ospecifika inslag av övningar, så en blandning kanske…

    Eftersom nästa utmaning kommer att infalla kring jul-nyår, så kan jag bara berätta av egen erfarenhet att det svåraste för mig kommer att vara att få röven ur soffan och undvika chokladasken. Jag kommer att fira julen hemma, vilket gör att jag inte har tillgång till ett gym. Dessutom är de ledda passen kraftigt reducerade. Så för mig innebär det att i princip all träning får skötas av ”mig själv”. Det kommer att bli en utmaning, att ge järnet trots att ingen står och skriker, eller att köra styrka utan tillgång till en massa vikter (med i princip bara egen kroppstyngd som redskap).

    Så tusen tack till dig, för att du finns inspirerar och utmanar. Det är guld värd. Speciellt nu i jultider.

  9. Time To Drop It Says:

    För mig var plankan och armhävningarna den värsta delen av NU då jag absolut hatar sådana övningar men jag bet ihop och fixade alla minuter och antal. Lagom stolt var jag över mig själv när jag klarade det! 😛 Men något sådant är för mig toppen då jag verkligen får en utmaning.

    Km delen var kanon, det blev en mer varierad träning då. Speciellt för mig som inte kör med stegräknare eller så och därför inte kan räkna med gruppträningen utan verkligen måste sätta mig på cykeln, ställa mig på löpbandet osv.

    NU var verkligen en toppen utmaning, ser fram emot nästa 😀

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: