Shape shape shape.

Jag gillar Sats ”Shape”. Kanske gillar jag det extra mycket för att instruktören som leder passet jag går på, Anna-Carin Gustafson Ideberg (långt namn!), är så himla bra. Men hon är inte bara en väldigt bra passledare, hon har en fantastisk fysik! Det är så coolt med tjejer/kvinnor som har en sån där självklar styrka inifrån och ut, och dte upplever jag att hon har. Oerhörd kroppskontroll och väldigt definerade muskler. En sann förebild.

Alltså, passet idag var jättebra. Perfekta benövningar, jag som alltid hatat utfallssteg har börjat vänja mig och de man gör ofta blir man ju bra på, så en dag kanske jag kommer älska utfall, just för att jag komme rbli så bra på dem. Kanske.

Men jag värmde upp på roddmaskinen innan passet. Jävlar vad jobbigt det är. Tempot var helt okej.
Tid: 20 minuter
Sträcka: 4,7 km
Snittpuls: 165
Kaloriförbrukning: 260

Shape
Tid: 55 min
Kaloriförbrukning: 650

För att komma ikapp med NU, passade jag på att göra
Armhävningar:
5 min
50 st på knäna

Samt tre minuter i plankan, två på tårna och en på knäna, efter passet.

Dessutom hoppade jag upp på en motionscykel för att se till att jag åtminstone avverkat 1 mil idag.
Dvs, cyklade de restrerande 5,3 kilometrarna.
Tid: 13 min
Sträcka: 5,3 km
Snittpuls: 168
Kaloriförbrukning: 179

Så, jag var ganska mör när jag skyndade mig fårn gymmet. På väg mot nya äventyr.
Alltid nya äventyr.
Ikväll sitter jag två timmar från Stockholm, ute i skogen, tillsammans med två av de vänner jag har känt längst samt två sambos och vi ska bada jacuzzi, basta, äta gott och bara vara. Härligt!

Vad ska ni hitta på ikväll? Blir det något fredagsmys?

Etiketter: , , , , ,

8 svar to “Shape shape shape.”

  1. Running girl Says:

    Det låter supermysigt det där, blir nästan lite avis.
    Fast jag ska på bio med en kompis och hennes dotter och sen ska jag ut med en annan kompis på puben så det blir ju faktiskt kul det med.

    Jäklar vad du ror snabbt! Jag klarar bara 4500 m på 20 min och då brukar jag ta i på slutet så jag nästan är blå.

    Det skulle vara kul att köra roddtävling med dig på gymmet nån gång.
    Kanske om jag är i Stockholm i sommar så kan vi ta en liten vänskaplig tävling om du vill. Jag lär få kämpa på om jag ska hålla ditt tempo.

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      En prestigelös roddtävling är jag på, även om jag inte är någon egentlig tävlingsmänniska. 🙂
      Jag vill komma på ett tempo lägre än 2 min per 500 m som genomsnitt, men det är en bit kvar, till sommarn kanske jaghar hittat dit dock 😉

  2. Sofia Says:

    Tanken var att jag skulle köra mitt andra träningspass träningspass för dagen nu kl 18 men jag kom hem så sent från min praktikplats efter att ha uträttat en massa ärenden på stan också så jag var absolut inte taggad att ge mig iväg direkt igen. Och det ger mig dålig samvete, jag ska ju vara en förebild för mitt kommande yrke även på fritiden, men men usch idag var inte min dag. Kan ju dock köra lite armhävningar och plankan ikväll. Tänkte träna imorgon dag istället men sen blir det fest på kvällen så jag har inte bestämt mig på den punkten än. Hur brukar du och ni andra tänka när det gäller ifall man kan dricka alkohol samma dag man tränat?

    Så ikväll blir det mys framför tvn istället men det är ju inte fy skam.

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Jag såg att Running Girl redan svarat, men ändå:
      För dte första, om man missar ett träningspass, så är det inte hela världen och man ska verkligen inte få dåligt samvete. Kommer din fysik att försämras av ditt missade pass? Nä, förmodligen inte.
      Angående alkohol och träning så håller jag med RG, men dricker ju inte själv så jag har inte de problemen 🙂

  3. Fattie Says:

    Inget dåligt träningspass! 🙂

    Svar: Jovisst hänger jag med i ditt resonemang! Tänker ofta på att det inte är så underligt att smala jättesnygga tjejer hatar sig själva, för vem skulle inte göra det ifall man alltid strävade efter det nästintill omöjliga?

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Precis. Målet att vara ”perfekt” är ju inget mål i sig, för man kan altid bli än mer perfekt. Ett ouppnåeligt mål är ju bara till för att skapa ångest och missnöjdhet, oehört desturktivt,

  4. Running girl Says:

    Ok att dricka efter man tränat, men inte så meningsfullt att träna dan efter man druckit.

    • Sofia Says:

      Running girl: Jo, det är så jag gjort tidigare och brukar ialla fall vänta ett dygn innan jag tränar efter alkoholintag. Jag tänkte för mycket idag helt enkelt 😀

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: