Novemberutmanare – nu är vi halvvägs!

Så, då ska det bli en liten utvärdering av hur det går med novemberutmaningen också.

Med godiset har det gått som en dans, men jag bestämde mig för att ha avverkat min godisdag, när jag åt den fantastiska Ben&Jerry-glassen i onsdags. Enda risken med att inte äta godis är att jag skulle glömma bort det om någon försöker bjuda mig. Men än så länge har minnet fungerat som det ska i alla fall.

Träningen då?
Jo, den här veckan har väl inte varit så bra utifrån Novemberutmaningen sett.
Jag har inte avverkat så många kilometrar och inte så många armhävningar och minutrar i plankan som jag borde.

30,7 /80 km
11 /15 träningspass
10 /30 min i plankan varav 7/10 på tårna
86 /300 armhävningar varav 10 /30 på tårna
1 /2 nya träningspass
2 /4 stretch/avslappnings/yoga etc pass
0 /1 träningspass längre än 100 min

Idag har jag gjort ett litet fotbad och myst med mig själv.
Eftersom jag inte hann med egentid förra veckan så fick jag göra det gånger 2 den här veckan. Jag hade även en helt underbar stund i stallet idag, jag red för första gången på flera månader och både jag och min häst var lika glada. Det var en riktigt fin stund.

Jag är dock inte det minsta orolig för att jag ska hinna med, men det blir mer än 100 armhävningar per vecka nu som kommer, så jag får ligga i lite på den fronten.

Men, nu vill jag veta, hur går det för er?
Hur många kämpar fortfarande?

Ge mig alla detaljer!

Etiketter:

12 svar to “Novemberutmanare – nu är vi halvvägs!”

  1. Camilla Says:

    Hej hej, kämpar på än! Halvtidsrapport:
    Inget godis! (jo största risken ligger ju i att bli bjuden och inte tänka sig för…)
    Träningen:
    40,5 / 80 km, 7 / 15 träningspass
    15 / 30 min i plankan, 150 / 300 armhävningar
    0 / 2 nya träningsformer, 1 / 1 träningspass längre än 100 min
    1 / 4 stretch/avslappnings/yoga etc pass, 1 / 4 ”30 minuter varje vecka ska tillägnas dig”

    Trodde att antal pass skulle bli lättast men förra veckan prioriterade jag km över antal pass, dock hann jag med ett långpass (dubbelpass)! Känns bra! Dags att ta tag i de där nya träningsformerna, kanske kan kombinera dem med nått yoga-aktigt pass (t.ex. BodyBalance). Å mera tid till mig!!! (fotbad låter som en bra ide, tror jag lånar den!)

  2. bloggmia Says:

    Vill bara tala om att nu är det uppdaterat på bloggen om hur det går för mig. Har tyvärr hamnat bakom med denna uppdatering eftersom ena lilleman haft vattkoppor. Men nu är det gjort i alla fall 🙂

    Må gött!
    Mia

  3. Madde K Says:

    Ska skriva på bloggen idag 🙂

  4. lillagrodden Says:

    Här rullar det på, går bra 😉 Lite segt med armhävningar och plankan men det går det med! Godiset lyckas jag låta bli.

    76,21 / 80 km, 10 / 15 träningspass
    16 / 30 min i plankan, 130 / 300 armhävningar
    1 / 2 nya träningsformer, 0 / 1 träningspass längre än 100 min
    2 / 4 stretch/avslappnings/yoga etc pass, 2 / 4 ”30 minuter varje vecka ska tillägnas dig”

    Ha det så bra =)

  5. Running girl Says:

    Här går det som på räls.
    Håller mig borta från godis, glass, bakverk, chips och popcorn, läsk och alkohol. Hittills har jag inte fallit dit, men igår var det en prövning med tortillas chip på mexikansk resturang. Väldigt svårt att stå emot när man är hungirg och de står på bordet med böndipp. Sambon åt dessutom, så det blev ju ännu svårare att stå emot då, men jag gjorde det. 😀

    Jag tycker utmaningen är helkul och jag är snart klar.

    Så här ser det ut än så länge:

    78,8 /80 km
    11 /15 träningspass
    15 /30 min i plankan varav 9/10 på tårna
    260 /300 armhävningar varav 130 /30 på tårna (japp hälften hälften har jag gjort)
    1 /2 nya träningspass
    2 /4 stretch/avslappnings/yoga etc pass
    1 /1 träningspass längre än 100 min
    2 /4 30 minuter varje vecka ska tillägnas dig (har färgat håret och ögonbrynen och vaxat mig (visserligen inte så skönt, men det blev fint)).

    Jag borde kunna bli klar den här veckan med allt utom egentiden och yogan.

  6. Anonym Says:

    Jag kämpar på än! Uppdatering finns på bloggen 🙂

  7. Beckis Says:

    Jag är typ klar! Har bara ett avslappningspass och en egentid kvar!

  8. Sofia Says:

    Det går bra. Se bloggen för mer info!

  9. Millis Says:

    För mig fick novemberutmaningen ett snöpligt slut, jag blev nämligen sjuk igen 😦 Inte tillräckligt för att få ligga hemma på soffan och kolla på film istället för att jobba, men hosta och förkylning tillräckligt för att jobba hemifrån istället för på kontoret i tre dagar. Dras fortfarande med värsta rethostan… Så för mig får det väl bli decemberutmaning istället 🙂

  10. Thea Says:

    Jag är på benen igen och kommer att köra hårt. Jag ligger lite efter med träningen men jag har undvikit godis.

    Nu ska jag köra mitt 100 min pass

  11. tjock chic Says:

    Mat: funkar utmärkt.
    Träning: ligger efter i km och armhävningar men annars är det på G. Nytt pass ska testas på lördag och sedan nästa tisdag. Liten valp som väcker mig 4 på morgonen och då är man ju lite trött under dagen vilet märks. Men jag ger inte upp utan ska klara detta. ´Bra kämpat själv!!

  12. ÄtaTränaKämpa Says:

    Vad många det är som fortfarand ekämpar på, roligt!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: