Ett försovet PT-pass senare är jag glad och ”rätt stark”!

Min PT är så rolig. Jag kommer aldrig att glömma när vi körde ett pass för kanske ett – ett och ett halvt år sedan och vi körde boxning (Han har proffsboxats).

Jag kände mig väldigt stolt över mina slag, som förmodligen var hårda för att vara tjej, men inget att skryta med, egentligen.
Så jag frågar honom ”Skulle jag kunna slå ner någon tror du?”
Och han tittar på mig helt tyst innan han försöker komma på något att säga, ni vet, när man ser att han vill säga ”Ja självklart”, men samtidigt så KAN han inte säga det, för det vore inte sant.
HAHA.
Tillslut svarar han ärligt ”Nej, inte direkt, men du skulle nog kunna sparka ner någon, kanske.” Herregud vad min sambo har skrattat åt det. Jag som var så kaxig med mina fantastiska slag.

Men idag, när vi körde boxning halva passet, så sa han att han tyckte att jag borde gå på något av de box-pass som SATS har. Fast,d te va nog bäst att jag gick tillsammans med en kille, som kunde stå emot mina slag, efter jag var ”så oerhört stark”. Jag stannade upp och frågade om jag hade hört rätt, men då backade han lite och sa att jag är ”rätt stark”. 😀 Så, Kill Calories, jag minns ditt träningsförslag, om du inte blir avskräckt av att jag är ”oerhört stark” alternativt ”rätt stark”, ska vi köra något box-pass framöver?

Tillbaka till passet.
Vi körde 30 minuter box/funktionell styra och 30 minuter styrketräning.
Något som var roligt var att jag blev tvingad att gör amin absoluta hatövning. Burpees.

Det som var roligt, var inte just att göra övningen, för den är vidrig. Vi brukar köra tre set med en minut om varje.
slå fyra slag – burpee-slå fyra slag – burpee osv.
Det här är en övning som tar kål på mig, efetr 15 sekunder är pulsen hög. Testa själva hemma. Fy fan.
Men idag kunde jag ändå genomföra övningen som man ska göra den, i stort sett hela tiden.
Det var en seger för mig. Det var länge sen jag gjorde den och då hade jag ingen som helst spänst på väg upp.

Så idag, till sista settet bad jag om 1,5 minut. Jag är så cool!

Sen körde vi styrka och då var jag inte så cool längre. Bröst och mage. Jag förstår inte hur tungt det kan vara. Vidrigt.
Men det gick trots allt bra.

Tid: 60 min
Maxpuls: 185
Snittpuls: 134
Kaloriförbrukning: 510

Avslutade på crosstrainern, jag förstår inte distansanvisningen på crossarna, den verkar silja så oerhört mycket från maskin till maskin. Som idag, efter 20 miuter i högt tempo, visade min maskin bara 2 km! Det låter ju troligare attd te skulel vara miles, men allt annat är ju med svenska mått. Märkligt.
Tid: 20 min
Distans: 2 km
Snittpuls: 159
Kaloriförbrukning: 269

Ett bra, snabbt och smidigt pass.

Ikväll blir det Core och Streetdance på Sats St:eriksbron, ser ni mig, hälsa!

Annonser

Etiketter: , , , ,

3 svar to “Ett försovet PT-pass senare är jag glad och ”rätt stark”!”

  1. Lotta Says:

    Oj vad jobbigt burpee såg ut!! Bra jobbat!!

  2. Running girl Says:

    Nja, för min cross på gymmet visar ungefär samma sak, typ 2-3 km på 20 min. Och då visar min ändå i miles garanterat så det blir typ 1,85 miles efter ett hårt pass på 20 min, typ 3 km.

  3. Sofia Says:

    Jo det där med distansmätningen på maskinerna blir jag aldrig klok på. Läser jag av det som km så blir det bara en glad överraskning om det skulle råka vara miles! 😀

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: