Träning, del 1.

Jag börjar bli orolig för mig själv. Jag har inget minne längre!
När jag tränade med min PT sist bestämde vi at vi skulel träna den här veckan på måndag och onsdag. Klockan 11 oh klockan 16.
Sen kom jag ju på, efteråt, att jag inte kan på onsdag, då det är dags att åka iväg med min häst.
Men idag skulel dte ju gå coh jag skrev glatt upp klockan elva, måndag, i min almanacka.
När jag kom till gymmet nu är min PT inte där.
”Han börjar inte förrän tre idag.”
De ringer honom och han säger glatt att vi inte ska ses förrän klockan fyra. Det är fjärde gången i rad jag blandar ihop tiderna.

Jag fick träna kondition en timme själv och åka tillbaka till gymmet lite senare, för att träna med honom.
Med alzheimers i släkten, borde man bli orolig?

Nåja, träningen kändes bra, jag är dock lite hängig i kroppen och det lär kunna bero på att jag sov ganska länge inatt. Balans. Inte för mycket, inte för lite sömn är nyckeln.

Eftersom jag fick klartecken från min sjukgymnast att prova att gå rskt i tio minuter, så tänkte jag att tio minuter på en crosstrainer borde vara okej.
Det kändes ingenting i foten!
På gymmet hade de nya crosstrainers där man själv kan avgöra hur långa kliva man ska ta, hur högt och i vilken ”bana” foten ska gå. De var superbra!
Tid: 10 min
Snittpuls: 155
Kaloriförbrukning: 110

Sen testade jag en annan maskin som jag alltid tyckt illa om, men idag kändes det bra! Roddmaskinen.
Dock så kände jag ganska snabbt att min ländrygg skulle behöva lite mer styrketräning för när jag var klar kändes det verkligen att den fått jobba. Roligt att det kändes, mentalt, helt okej med rodd!
Tid: 20 min
Sträcka: 4,16 km
Maxpuls: 166
Snittpuls: 148
Kaloriförbrukning: 194

Sen fick det bli den där cykeln som känns okej för svanskotan.
Tid: 20 min
Sträcka: 12 km
Maxpuls: 154
Snittpuls: 129
Kaloriförbrukning: 151

Sammanlagt 50 min, 455 kcal.
Och om en timme ska jag vara där igen, redo för styrketräning.

Etiketter: , , , ,

2 svar to “Träning, del 1.”

  1. Running girl Says:

    Bra jobbat på roddmaskinen. Är det en concept 2 maskin ni har på gymmet?
    Vi har en sån på mitt gym och jag brukar försöka köra minst 10 min på den som uppvärmning före styrketräningspassen. Det är super för man bli verkligen varm i hela kroppen.
    Det är en av mina favoriter på gymmet.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: