Dagens träning:

Jag kom iväg på ett Shape-pass iaf.
Och jag cyklade både till och från gymmet. Mycket bra. Dessvärre är det nerförsbacke dit men uppförsbacke hem. Tvärtom hade ju varit skönare så man kunnat rulla hem efter ett tungt pass.

Vad tyckte jag om Sats Shape då?
Jag tycker att det var ett rätt okej pass, kanske inte jätteeffektivt och svårt att få till alla övningar smidigt när man är där första gången, men jag gillar den funktionella styrketräningen som aktiverar hela kroppen/fler muskler i varje övning. Att stå på ett ben på ett ostadigt underlag (en liten vikt) och göra bicepscurl tex. Men jag tror inte att jag kommer ha så mycket träningsvärk imorgon, mer än i benen, hur länge sen var det jag körde ett benpass? När jag inte heller springer/går så förtvinar (nåja..) ju mina benmuskler. Lite oroväckande var dock att jag fick ont i ena knäet efter några utfallssteg, det brukar jag inte få och jag vägrar få mer problem med några leder/senor, så jag var försiktig.

Jag upplever ofta att passen är lite för korta, överlag. Att jag precis hinner börja tycka att det är jobbigt, när tiden är slut. Å andra sidan kan jag känna att jag håller igen i början, för jag förväntar mig att passen ska vara mycket jobbigare än vad de är och att jag inte ska orka. Jag gillar tuff träning, effektiv, snabb och riktigt spyjobbiga pass. När det blir för mjäkigt eller för komplicerade övningar som kräver att jag tar ner tempo/vikt och mer fokus på teknik, då är det helt enkelt inte lika roligt.
Men jag vill också kunna bli stark i även de mer tekniskt komplicerade övingarna, så därför är de bra för mig, men kanske inte lika roligt.

Jag kommer säkert gå på fler Shape pass, för gissa omd te var roligt att kunna gå på pass igen! Dessutom höll foten. Det börjar kanske bli dags att köra Body Pump nåt nu, jag har aldrig testat ett ”riktigt” pass faktiskt. Hur fotvänligt tror ni att det är, ni som kör?

Tid: 55 min
Maxpuls: 172
Snittpuls: 138
Kaloriförbrukning: 434

Eftersom jag inte kände mig färdig efter passet tog jag en sväng på den lätta (och svanskote-snälla) cykeln. Men det blev inget märkvärdigt.

Tid: 25 min
Maxpuls: 135
Snittpuls: 117
Kaloriförbrukning: 159

En bra träningsdag som gav mig lite input med nytt. Jag älskar ju träning! Jag hade nästan (bara nästan!) glömt det, med all den där nötningen på cykel och i simhallen, det har känts mer som ett tråkigt ”borde” än en lust. Men nu:

TRÄNINGSGLÄDJE!

Annonser

Etiketter: , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: