Utvärdering av vecka 9.

Ännu en vecka har gått, det är ju helt galet så fort det går!
Varje söndag så ställer jag mig frågan, hur har veckan gått? Vad har känts bra? Vad har känts dåligt?
För varje vecka blir frågan svårarare att svara på.
Jag tycker att det går bra, jag tycker att jag är duktig. Men jag tror att bristen på känslan ”Gud vad det här är jobbigt och hjälp vad mycket jag uppoffrar för att gå ner i vikt” gör att det inte känns tillräckligt jobbigt för att jag ska känna mig duktig. Hänger ni med?
Hade jag plågat mig själv med en strikt diet och fått kämpa med hungerkänslor och att välja bort ”allt gott” så skulle jag förmodligen känna mig väldigt duktig, för det vore väldigt jobbigt. Det här är lite för lätt. Allt är ju tillåtet?

Så när jag ska svara på frågan om hur det har gått, så vet jag inte riktigt. För det har väl gått som vanligt. Lite hit och lite dit. Lite för stor protion ibland, lite mindre en annan dag. Kalorisnålt ena dagen, M&M till efterrätt nästa. Jag har dock märkt hur mycket snabbare jag blir mätt nuförtiden, till skillnad mot förut. Kul!

Jag är dock inte det minsta sugen på att väga mig imorgon, men de beror enbart på att den här mensen ha gjort mig ordentligt svullen och dte inte bara känns, det syns. Om jag ha samma känsla i kroppen imorgon tror att jag skjuter på vägningen, jag vet att jag skulel ha svårt att hantera ett plus, även om jag skulel veta vad skälet beror på och då är dte bättre att vänta ut mensen och väga mig sen. Är det ett plus då också, då har jag i alla fall inget att skylla på!

VEckans träning har känts okej, inte så högintensv som den brukar vara dock, vilket är lite tråkigt.Två vilodagar och 5 dagar med träning, mycket bra! 7 timmar och 35 minuter. Klart väl godkänt! Men gissa om jag längtar efter lite variation i träningen nu. Löpning, dans, BootCamp, promenader. Ser verkligen fram emot att vara återställd i foten och få börja belasta den mer igen.
Då blir det fest!

Måndag: Styrketräning PT 50 min, Motionscykel 20 min

Tisdag: VILA

Onsdag: VILA

Torsdag: Styrketräning PT 45 min, Motionscykel 60 min, Cykel 20 min, Rehab 5 min

Fredag: Cykel 28 min, Simning 87 min, Rehab 5 min

Lördag: Cykel 50 min

Söndag: Motionscykel 80 min, Rehab 5 min

Etiketter:

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: