Vägning, vecka 8.

Bild 202Bild 208
Vikt:
109,9 kg (-0,1 kg) (sammanlagt – 23,1 kg)


BMI:
33,9  (- 0,1)

Mage vid naveln: 100 cm (-0,5 cm)
Midjemått: 93 cm (-2 cm)
Höft: 110 cm (- 1 cm)
Höger lår: 69  cm ±0 cm)
Höger arm: 39 cm (-1 cm)
Under byst: 95 cm ( ±0 cm)

Ett hekto ner, haha ja det är ju neråt i alla fall! man måste se det positivt.
Det var som jag trodde, en vecka som inte direkt har givit några extrema resultat, jag vet redan varför (portions-storlekarna! Samt utebliven löpning). Sen kan jag ju låtsas att det beror på att mina muskler har vuxit sig tyngre av styrketräningen, haha.

Men måtten har minskat, det var väldigt positivt, snart är jag nere under 100 på alla mått utom höften. Hurra!
Är det 88 cm i midjemått som innebär förhöjd risk för hjärt och kärlsjukdomar som kvinna?
Eller är det 80? Kommer inte ihåg, inte såå långt kvar tills dess iaf!
Hurra!

Annonser

Etiketter: , , , , , , ,

11 svar to “Vägning, vecka 8.”

  1. Helena Says:

    Grattis, neråt är alltid neråt! Och jag tycker du ser riktigt slank ut, speciellt från sidan! Ibland minskar ju måtten mer än vikten, speciellt när man tränar så mycket som du gör.

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      tack! 😀
      Du är alltid så himla gullig och peppand ei dina kommentarer, gör mig alltid jätteglad!

  2. kill calories Says:

    åh, vad roligt att du har gått ner så mkt totalt! 😀 har ju precis börjat följa din blogg. tycker som ovanstående talare, att du ser väldigt slank ut från sidan, du ser absolut inte ut att väga det du gör. Så det är nog en del muskler som väger där också, tror jag 😀 heja dig! och hur vänder man på bilder, i vilket program? korkad, i know!

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Åh vad glad jag blir, tack! 😀

      Har du en pc? I sånt fall, vilket program komemr upp om du dubbelklickar på bilden? I det programmet bör du lätt kunna rotera bilden. 🙂
      Eller så högerklickar du på bilden och ser om dte komemr upp ett alternativ ”rotera” 🙂

  3. Malin Says:

    Jag har för mig att ett midjemått över 88 cm som innebär förhöjd risk för hjärt- och kärlsjukdomar och att 80 cm är det idealiska (om man nu kan säga så.).

    Du ser ju betydligt smalare ut än den vikt säger! Bra kämpat! 🙂

  4. Running Girl Says:

    Det går ju toppenbra för dig tjejen. 🙂
    Kul att måtten minskar varje vecka, för mig har måtten också minskat, men vikten gått upp istället. Hmm, ja, ja, jag låtsas också att det är musklerna som växer (och så lite vatten då).

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Ja jag sågd et, men du får fokuser på måtten, det är ju de som faktiskt är huvudsaken!

  5. Beckis Says:

    Japp, jag har en digital våg men den är superkänslig för hur man råkar luta. Vissa dagar är det värre än andra. Har också hört att hälsporre kan vara jobbigt, men jag ska vila och köpa nya skor till att börja med så får vi se om det hjälper. Min gamla ipod är stendöd. Det händer ingenting när jag kopplar den till datorn. Det går inte heller att göra reset på den. Möjligtvis kan jag lämna in den och få den fixad, men eftersom garantin har gått ut så kan det ju bli en dyr historia. 88 är midjemåttsgränsen föresten. Men jag fattar inte riktigt hur man kan ha en generell gräns för det. Det måste ju vara skillnad på om man är 1,50 eller 1,90 lång liksom. -2cm i midjan är inte dåligt. Men det brukar bli dramatisk effekt där om man styrketränar mycket har jag märkt. Grattis!

  6. Sophia Says:

    :o) jag inte skulle jag tro att du ändå vager det du gör…skulle tippa på runt 80kg …så var stolt!!

    Kanon bra jobbat!!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: