Hur många liter bassängvatten kan en människa svälja?

Vad hände? Var det svallvågor i bassängen idag?

Jag vet inte, men jag har så mycket vidrigt klorvatten i min mage att jag helst skulle vilja kräkas (och nej, ni behöver inte berätta för mig hur mycket kiss jag förmodligen svalt under mina 85 minuter i bassängen, jag mår som sagt redan illa. BLÄ!)

Med nyköpta simgalsögon och en sån där simmössa så gick det dock mycket bättre att simma. Swoosch! Sa det när jag for förbi. Önskar baa att jag hade en vattentät iPOD, då had ejag kunnat njuta undertiden, nu längtar jag bara efter att jag är klar.

Duschad och bastad, avklädd och redo för att låsa upp skåpet inser jag dock att mina nycklar är long gone (förmodlige ligger de någontans på botten i bassängen, tillsammans med några plåster som jag såg me dmina nya simglasögon. Där stod jag i bara handduk och hade två val; 1. Dra på mig den blöta och kala baddräkten igen, gå tillbaka till bassängen, försöka hitta nycklarna, göra om hela proceduren med dusch och sånt och tillslut kunna få gå hem. 2. Gå ut i handduk till receptionen och be någon att klippa upp mitt lås.

Bestämde mig snabbt för alternativ två, men modifierade det lite och bad en tjej som precis skulle gå att skcika in någon med en bultsax. Någon minut senare kommer en man in i damernas omklädningsrum. Undrar hur många bleka rumpor han hann se.

Min pulsklocka bråkade lite med mig (den kanske kommit på att den inte är vattentät? Tur att det är en billighetsklocka om den nu får för sig att dö.), så jag vet inte exakt vilken puls jag hade.

Tid: 85 min
Sträcka: 3 km
Medelpuls ungefär: 140
kaloriförbruknig ungefär: 700

Ett, trots försvunna nycklar och svalt klorvatten, lyckat pass!

Etiketter: ,

6 svar to “Hur många liter bassängvatten kan en människa svälja?”

  1. lillagrodden Says:

    Inte illa med 3km, jag blev nöjd med de 2km jag simmade idag :). Håller med om att det är vidrigt att svälja vatten, blää! Vattentät mp2 hade verkligen inte varit fel…

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Jag harläst någonstans om en vattentät mp3, men förmodligen är den alldeles för dyr. Men det vore ju superbra!

  2. lillagrodden Says:

    hmmm mp3 tror jag bestämt att det heter…;)

  3. Sofia Says:

    Wow! Jag som ändå tycker om o simma tycker det är lagom tradigt med 1km. Jag får bättra mig nästa gång jag är i simhallen.

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Jag tycker också att en km är tradigt, haha. Det är så enformigt, man simmar, man vänder, ma simmar, man vänder. Plus att man får väja för folk som simmar sakta, folk som simmar fort, folk som simmar mitt i banan. Osv, många gånger ligger jag och är mer irriterad på att ”ALLA ÄR IVÄGEN! (haha) än njuter av träningen 😀

Kommentera

