Viktminskningstips, 2 och 3.

  • Ät alltid grönsakerna på tallriken först. Dels rör de sig snabbare genom tarmen än vad kött gör, hamnar de då efter köttet finns det stor risk att de bildar gaser och gör dig gasig i magen, dels så är det bättre att stilla den värsta hungern med grönsaker, så man inte kastar i sig av de mer energirika livsmedlen för att sedan inte orka grönsakerna.
  • Ett tips som på sätt och vis kanske säger motsatsen för många, men det här rör inte grönsaker i min värld. Är att äta det godaste först. Sushi är ett bra exempel. Om jag köper en niobitars sushi finns det alltid vissa bitar jag tycker mer om av än andra. Genom att äta upp dem man helst vill ha, så undviker man att man äter de man kanske inte är så förtjust i och egentligen är ganska mätt när man kommer till sin absoluta favorit, men äter dne ändå. Genom att göra tvärtom kanske man struntar i den nionde biten, för man är redan nöjd och den sista biten är ändå inte så god.

2 svar to “Viktminskningstips, 2 och 3.”

  1. Anna Drott Says:

    Vilka otroligt bra tips! Framför allt det första, för det hade jag ingen aning om!

    Kram från Viktdrottningen, som tittar in för första gången och som kommer tillbaka!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: