Så gör man sig av med 700 kcal.

20090818370

Åh, påminn mig om att aldrig, och då menar jag aldrig, ta leditg från träningen igen. Fy fan, ursäkta språket, vad jobbigt det var idag. Att släpa runt på knappt 118 kilo är jobbigt när man tränar regelbundet. Men att springa så tung när man lagt av sig den senaste månaden, är sjukt jobbigt.

6,9 km blev det, i regn, blåst och ett dovt mörker. Det hela tog mig lite drygt 50 minuter, vilket alltså innebär att mina kilometertider inte är något att hurra för direkt, men det är inte så dåligt att jag är på tok för bedrövad.

Tjejmilen är nästa helg och någon mil är jag inte riktigt redo att springa i dagsläget. Men om jag får in något kort pass och sedan kan jag nog testa milen och se hur det känns. Känns det okej kan jag lunka halvmilen två gånger nästa vecka och bara sikta på att genomföra själva Tjejmilen, OM milen inte känns okej får jag fundera på att kanske gå vissa bitar.

Polar RS800 G3

Tillbaka till dagens pass.
Eftersom jag har fått en helt fantastisk pulsklocka, en Polar RS800, som med en GPS-puck mäter, förutom puls och tid, sträcka, hastighet och ge rmig en karta över var jag har sprungit så kan jag ge er färska och korrekta   (förhoppningsvis) data kring mitt pass.

Distans 6,9
Tid: 53 min
Medelpuls: 175 (vilket är lite för högt, inte konstigt att det sved)
Maxpuls: 191 (med tanke på att jag är lite ur form och 205 är min maxpuls så var väl det rätt högt)
Kcal förbrukning: 703 (Bra!)
Medelhastighet 7,81 min/km (ja, som ni ser, det går inte så snabbt direkt..)

När jag kom hem hade min kille beställt mat åt oss. Jag fick en kycklingrulle, fast utan sås. Vilket jag förövrigt kan rekommendera. Väldigt gott, mättande och det enda som ”kostar” är brödet.

Annonser

Etiketter: ,

4 svar to “Så gör man sig av med 700 kcal.”

  1. Nett Says:

    Tack =) Hoppas att det går bra på din resa, du är redan igång och det med bra resultat =)

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Tack!
      Det känns bra och rätt. Men sen får vi se hur det känns när det börjar bli motigare. Då kommer peppningar att efetrlysas. 🙂

  2. Beckis Says:

    Det viktiga är kanske inte km-tiden, utan att man faktiskt gör något. Tänk bara på hur nära det var att du helt struntade i det! Men siktar man på bra tider så kommer de med.. tja.. tiden! Bra kämpat! *klapp på axel*

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Visst är det så, 🙂 Jag har ett gammalt ”ordspråk” jaghar modifierat helt på egen hand som stämmer ritkigt bra.
      ”Man måste inte vara vältränad för att börja träna, men man måste börja träna för att bli vältränad.”

      Och samma gälle rju med löpningen, man kan ju inte bli snabb om man inte tränar. Så, dte ena leder så fint till det andra och nu måste jag bara peppa mig att sätta igång ordentligt. Tack för positiv feedback! 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: